GeForce:
Sterowniki - które wybrać dla Windows 2000/XP...
Działanie karty pod Windows
2000/XP
Przedstawię tutaj jak najlepiej
ustawić parametry sterowników do poprawnej i szybkiej współpracy z
Windows 2000/XP.
To są moje optymalne ustawienia dla następującego sprzętu:
ASUS K7V, K7-700, GeForce DDR-DVI Guillemot z BIOSem NVidia
Reference 2.10.04.02, sterowniki dla Windows 2000 wersja 10.80.
Ustawienia testowane pod: Quake 3 Arena Demo, Quake 3 Test, NFS2000,
Tirtanium 1.9 OpenGL/D3D.
Wyniki:
Tirtanium 1.9:
NORMALDETAIL BENCH NORMALTEXTURES DIRECT 3D
DRIVER:display DEVICE:Direct3D T&L HAL
1024 x 768 x 32 fps: 61.1
NORMALDETAIL BENCH NORMALTEXTURES OPEN GL
GL_VENDOR: NVIDIA Corporation GL_RENDERER: BoomBoom/emulated by
GeForce 256/AGP/3DNOW!
1024 x 768 x 32 fps: 97.4
Quake 3 Test 1.08: HighQuality (Def.; 800x600):
92.8 FPS
Quake 3 Test 1.08: HighQuality (Def.;1024x768):
72.1 FPS
Uruchom regedit.exe i
wprowadź następujące ustawienia w gałęzi:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\nv4\Device0]
Opcje OpenGL:
"OGL_CmdBufSizeWords"=hex:00,00,04,00 - wielkość bufora dla OpenGL
"OGL_CmdBufMinWords"=hex:80,09,00,00 - min. wielkość bufora dla
OpenGL
"OGL_DisableCompiledVertexArrays" - wyłączenie kompilowanych tablic
"OGL_TargetFlushCount"=hex:10,00,00,00
"OGL_MaxFramesAllowed"=hex:02,00,00,00 - max. ilość klatek do
prerenderingu
"OGL_MaxTexSize"=hex:00,08,00,00 0- max. wielkość tekstur
"OGL_VidMemMinTexWidth"=hex:20,00,00,00 - min. "szerokość" tekstur
"OGL_TextureQuality"=hex:02,00,00,00 - jakość tekstur
"OGL_BufferRegionExt"=hex:01,00,00,00 - buforowanie rozszerzenia
"regionów"
"OGL_BufferRegionUseVidMem"=hex:01,00,00,00 - wielkość pamięci do
bufora reg. "OGL_RenderQualityFlags"=hex:03,00,00,00 - jakość
renderingu
"OGL_FlippingControl"=hex:02,00,00,00 - kontrola "flipping"
"OGL_TexturePrecache"=hex:01,00,00,00 - "przedcachowanie" tekstur
"OGL_ForceGenericCPU"=hex:00,00,00,00 - wyłączenie wspomagania dla
SSE/3DNow!
"OGL_MaxPCITexHeapSize"=hex:00,00,00,01 - wielkość stosu tekstur
"OGL_EnableFSAA"=hex:00,00,00,00 - włączenie pełnoekranowego
antialiasingu
"OGL_FSAAQuality"=hex:00,00,00,00 - jakość pełnoekranowego
antialiasingu
"OGL_FSAAMode"=hex:00,00,00,00 - typ pełnoekranowego antialiasingu
"OGL_EnableSingleBackDepthBuffer"=hex:00,00,00,00 - włączenie
"Back-Bufor'a"
"OGL_ServerSwapNT4"=hex:01,00,00,00 - plik wymiany SWAP pod WinNT:
serwer
"OGL_EnableFastCopyPixels"=hex:01,00,00,00 - szybkie kopiowanie
pixeli
"OGL_DefaultSwapInterval"=hex:00,00,00,00
"OGL_DLStagingBufferSizeWords"=hex:00,00,24,00
"OGL_TexMemorySpaceEnables"=hex:03,00,00,00
"OGL_PalettedTexInVidMem"=hex:01,00,00,00 - wielkość pamięci dla
paletowanych tekstur
"OGL_TextureDirectLoad"=hex:00,00,00,00 - bezpośrednie ładowanie
tekstur
"OGL_S3TCQuality"=hex:00,00,00,00 - jakość tekstur przy używaniu
kompresji S3TC
"OGL_EnableForce16BitZ" - uaktywnij zawsze 16-bitowy Z-Bufor
"OGL_NV20Emulate" hex:00,00,00,00- emulacja procesora graficznego
NV20
Opcje Direct3D:
"D3d_MIPMAPLEVELS"=hex:0a,00,00,00 - poziomy mipmap
"D3d_PCITEXHEAPSIZE"=hex:00,00,f0,07 - wielkość stosu tekstur
"D3d_VSYNCENABLE"=hex:00,00,00,00 - włączenie/wyłączenie
VSync
"D3d_PRERENDERLIMIT"=hex:03,00,00,00 - max. ilość wyrenderowanych
"przedklatek"
"D3d_AUTOMIPMAPMETHOD"=hex:01,00,00,00 - automatyczny mip-mapping
"D3d_LODBIASADJUST"=hex:02,00,00,00 - jakość tekstur
"D3d_ALTERNATEZENABLE"=hex:00,00,00,00 - alternatywny Z-Bufor
(lepsza jakość w 16b)
"D3d_LOGOENABLE"=hex:00,00,00,00 - włączenie LOGO NVidii
"D3d_ANTIALIASQUALITY"=hex:00,00,00,00 - jakość antialiasingu
"D3d_FOGTABLEENABLE"=hex:80,00,00,00 - włączenie tablicy emulacji
mgły
"D3d_TEXELALIGNMENT"=hex:03,00,00,00 - położenie texel'a
"D3d_VALIDATEZMETHOD"=hex:00,00,00,00 - sprawdzanie typu Z-Bufor
"D3d_ANTIALIASFORCEENABLE"=hex:00,00,00,00 - włączenie antialiasingu
pełnoekr.
"D3d_ANTIALIASDYNAMICENABLE"=hex:00,00,00,00 - dynamiczny
antialiasing
"D3d_ANTIALIASENABLE"=hex:00,00,00,00 - włączenie antialiasingu
brzegów
"D3d_VSYNCMODE"=hex:01,00,00,00 - włączenie/wyłączenie VSync
"D3d_AGPTEXCUTOFF"=hex:01,00,00,00 - szybkie "wycianie" tekstur AGP
"D3d_ZCOMPRESSENABLE"=hex:01,00,00,00 - kompresja Z-Bufora
"D3d_COLORKEYCOMPATABILITYENABLE"=hex:00,00,00,00 - kompatybilność z
ColorKey
Opcje ogólne:
"EnableVia4X"=dword:00000001 - włączenie AGP4x na płytach z
chipsetem ViA
"EnableStereoSupport"=dword:00000001 - włączenie trybu Stereo 3D
Support dla trybu Stereo 3D (dodać gałąź jeśli nie istnieje):
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\Stereo3D]
"StereoDefaultOn"=dword:00000001
"StereoEnable"=dword:00000001
"StereoViewer"=dword:00000001
"EnableStereoSupport"=dword:00000001
GreGM© 2001
|